קר. קר. קר. גם עם חימום וגם עם גרביים  ובכל זאת הגוף פשוט לא מתחמם!
איך בכל זאת כן אפשר לחמם את הגוף מבפנים ?

לחמם את הגוף מבפנים לשמור על העורף 

זה לא רק משפט צבאי. הגב העליון והעורף הם אזורים שמאוד רגישים לחדירת קור לגוף ולכן חשוב מאוד לשמור עליהם חמים. גם גב תחתון וכפות רגליים הם אזורים שיכולים להשפיע על חום הגוף.

לאכול יותר ולהתאים את התזונה לחורף הקר

אולי חלקכם שמתם לב, שהתיאבון התגבר עם הקור, כמו אח טוב (אח- קמין)  גם הגוף זקוק לחומר בעירה ליצירת אנרגיה לחימום. 

מה אוכלים כדי לעזור לו לעזור לך ?

ברפואה הסינית, מתאימים את התזונה לעונות השנה. בקיץ למשל, תזונה בבישול יותר קצר, מוקפץ, נא ובחורף, תזונה יותר מחממת, בישול ארוך ואיטי (כן, נכון, חמין/צ'ולנט למשל), מרקים, נזידים ופחות סלט "נא". בנוסף ישנה התייחסות רבה לאופי ואפקט המזון באופן ספציפי, מזון מלחלח, מחמם, מקרר, מניע וכו'. כך שעכשיו עדיף מזון מחמם, מזון יותר מלא ושורשי, קטניות כמו עדשים, שעועית שחורה, ירקות אדמה- בטטה, גזר, בצל, סלק. דגנים – אורז, קוואקר, קינואה.  *תבלינים מחממים- מעבר לאופי התזונה והבישול, מאוד עוזר וחשוב להוסיף תיבול מחמם כמו: ג'ינג'ר, פלפל שחור, ציפורן, הל, קינמון, אגוז מוסקט, שום. 

חליטתה

אפשר ויעיל להשתמש בחלק מהתבלינים לחליטה, מחממים ומחזקים מאוד.

שורש ג'ינג'ר טרי:

מחמם מחזק וממריץ, מחזק מערכת חיסון, מעולה למניעת התקררות בשלביה הראשונים- מחטא, מחזק מערכת עיכול, מפיג תחושת נפיחות וגזים, מונע בחילות למיניהן כולל בחילות הריון. בנוסף, צריכה יומית של חליטת ג'ינג'ר נמצאה שמועילה בהפחתת תדירות ועוצמת מיגרנות.

נוגד דלקת- לכן יכול לעזור גם לדלקות מפרקים- מבחינת נפיחות וכאבים. נוגד חמצון- טוב במיוחד למניעת סרטן המעי הגס.
• לשמירה על טריות השורש, ניתן לשמור אותו במקפיא.
• ניתן לגרד או פשוט לפרוס כמה חתיכות ולשים בחליטה.
• להיזהר במקרים של התקף אקוטי של כיב קיבה (חומציות יתר בקיבה) .
• ג'ינג'ר מיובש מעלה לחץ דם. ג'ינג'ר טרי מוריד לחץ דם.

מקל קינמון:

מחמם, מחזק וממריץ (חימום פנימי מעולה, במיוחד לימים בהם הגוף לא מצליח להתחמם גם עם שכבות של סוודרים), משחרר שרירים תפוסים (גם לכאבי בטן במחזור), למניעת התקררות בשלביה הראשונים ולחיזוק מערכת החיסון בכלל, מווסת ומוריד רמות סוכר. אנטיאוקסידנט/ נוגד חמצון (מגן על התא מנזק הנגרם על-ידי רדיקלים חופשיים של חמצן, שנחשבים לגורם משמעותי בהזדקנות ובהתפתחות סרטן.) *מספיק חתיכה של 2 ס"מ בערך לכוס מים.

פעילות גופנית אירובית

תלכו, תרוצו, תרקדו, תקפצו בחבל.. אתם תבחרו, בכל מקרה לתנועה יש את היכולת לחמם את הגוף.

טיפולים ברפואה הסינית לחימום הגוף

בדרך כלל לכל אדם יש נטייה לאקלים מסוים (קור/חום/רוח/לחות/יובש), יש אנשים שיובש יעשה להם יותר טוב וישנם אנשים שיותר יתקשו לסבול קור, או רוח. בעזרת טיפולי הדיקור ניתן לחזק את התפקוד שאחראי על חימום הגוף, וליצור וויסות, חיזוק והתמודדות יותר טובה של הגוף עם קור (אם למשל קור קיצוני ישר גורם לכאב אוזניים- או תחושת חולי).

חורף חמים ונעים!